سرپرست سازمان سرمایه گذاری و‌ مشارکت های مردمی شهرداری اراک: طرح گردشگری دره گردو قابلیت خدمات‌رسانی کشوری دارد

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: طرح گردشگری دره گردو یکی از طرح‌های مهم سرمایه گذاری است که قابلیت خدمات‌رسانی منطقه‌ای و کشوری دارد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، سید فرامرز مهاجرانی در معرفی پنل فرصت‌های سرمایه گذاری شهر اراک اظهار کرد: تردد سالانه خودروها از کمربندی شمالی اراک ۱۱ میلیون و کمربندی جنوبی ۱۳ میلیون است که باید برای استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

وی افزود: دره گردو با وسعت ۱۲۰ هکتار که برای ۱۰۰ هکتار آن طرح بهره‌برداری تدوین شده، از مهمترین پروژه‌های سرمایه گذاری شهر است؛ از این وسعت ۸۰ هکتار به شهرداری واگذار شده تا اقدامات لازم برای تسهیل سرمایه گذاری انجام شود.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک با بیان اینکه طرح گردشگری دره گردو یکی از طرح‌های مهم سرمایه گذاری است که قابلیت خدمات‌رسانی منطقه‌ای و کشوری دارد،ادامه داد: در مجاورت جاده مجموعه‌های اقتصادی، اقامتی، مجتمع ورزشی و پارک آبی و… پیش بینی شده تا قابلیت واگذاری جداگانه پروژه های تعریف شده که در مجموع ۱۱ مورد است، وجود داشته باشد.

مهاجرانی ادامه بیان کرد: بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها سرمایه لازم است و می توان در مدت ۴ سال آن را اجرایی کرد.

وی همچنین پروژه گردشگری پارک شهید باهنر را یکی دیگر از پروژه‌های سرمایه گذاری شهرداری عنوان کرد و افزود: این پروژه در‌ چهار زون تعریف شده که شامل باغ پرندگان، آبشار، اسکیت، اقامتگاه و بومگردی و… است.
Scroll to Top