بیش بینی ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در اراک سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در اراک انجام گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اراک، سید فرامرز مهاجرانی با اشاره به برگزاری همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک برای اولین بار اظهار کرد: این همایش و نمایشگاه با هدف جذب سرمایه‌گذار برای ظرفیت‌ها و موقعیت‌های خوب شهر اراک و معرفی پتانسیل‌های شهر  به غیر اراکی‌ها در ۲۰ و ۲۱ مهرماه امسال در فرهنگسرای شهر اراک برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: اراک با وجود دارا بودن پتانسیل و ظرفیت‌های بالا در بخش‌های فرهنگی، تاریخی و شمار بسیاری از مفاخر، فرهیختگان کمتر معرفی شده است در حالی که می‌توان از این ظرفیت ها در جهت جذب سرمایه گذار استفاده کرد.
مهاجرانی با بیان اینکه این همایش فرصت خوبی برای معرفی شهر اراک است، افزود: تلاش‌ها بر این است که وزرای اقتصاد و صمت در کنار سایر مسئولان ملی و استانی در این همایش حضور داشته باشند، همچنین نمایشگاه صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شهری نیز همزمان با این همایش برگزار می‌شود.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان مسئولیت کمیته علمی این همایش دارد و یک کد ic برای این همایش اخذ شده تا مقالات برتر در مجلات معتبر علمی منتشر شود، البته هدف این است که این همایش در سال های آتی نیز برگزاری شود، همچنین طرح‌های توجیهی نیز تهیه و در پنل‌های جانبی این همایش ارائه شود.
سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک با بیان اینکه یک شرکت با رتبه بالای کشوری نیز در حال احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر اراک است، گفت: برای پارک شهید باهنر اراک سرمایه گذاری با رقم ۱۵ هزار میلیارد ریال جهت ایجاد یک دهکده گردشگری در دستور کار است و کار مرحله انعقاد قرارداد است. البته به طور قطع این سرمایه‌گذاری نقش موثری در جذب سایر سرمایه‌گذاران و توریسم موثر است. اراک به واسطه واقع شدن در شاهراه ترانزیت مرکز به جنوب و مرکز به غرب کشور عمدتاً ظرفیت سرمایه گذاری در بخش گردشگری علی الخصوص مجتمع های خدماتی بین راهی و تفریحی را دارد.
مهاجرانی تصریح کرد: به جز پارک شهید باهنر پروژه مجتمع مسکونی و تجاری شهر صنعتی با ۲۱ هزار متر مربع زیربنا توسط سازمان دنبال می شود، همچنین پروژه گردشگری با مراک و فود استریت شهر اراک را در دستور کار است و پیش بینی می شود که رقم سرمایه گذاری در سال جاری در اراک به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان برسد.
Scroll to Top