برگزاری جلسه هم اندیشی هوشمندسازی حمل و نقل درون شهری

آتنا بوالحسنی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک با اشاره به برگزاری جلسه هم اندیشی هوشمند سازی حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: در این نشست پلتفرم ترکیبی  حمل و نقل شهری به شکل جامع اشتراکی به عنوان یک محصول دانش بنیان که توسط شرکت الیپکو طراحی شده  است معرفی گردید.

وی افزود: در این پلتفرم با استفاده از سامانه مدیریت مرکزی امکان مدیریت کلیه ناوگان حمل و نقل درون شهری میسر و  ارائه گزارش های مختلف از انواع سفرهای درون شهری و مقایسه آن ها فراهم می شود.

بوالحسنی ادامه داد: با توجه به جامعیت این سیستم، جمع آوری کلیه اطلاعات جهت تأمین سیاست گذاری تمامی وسایل حمل و نقل عمومی تحت پوشش قرار می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: این پلتفرم با زیرسیستم های خود مانند زیر سیستم های دوچرخه اشتراکی، اسکوتر برقی و خودرو برقی اشتراکی امکان ارائه سرویس های حمل و نقل پاک به شهروندان را ارائه می نماید. از مزایای دیگر این پلتفرم می شود به وجود پرداخت خرد- کیف پول، باشگاه مشتریان وفادار اشاره کرد که با هر بار تراکنش، امتیاز ویژه ای را برای استفاده کننده گان فراهم می آورد.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک عنوان کرد. سامانه ثبت ساعت و اعزام هوشمند اتوبوس، سامانه درخواست اینترنتی خودرو بار و مسافر( اتوبوس، تاکسی، وانت بار، کامیونت) از طریق طراحی یک اپلیکیشن فراهم خواهد بود، گفتنی است ارسال تبلیغات آنلاین سامانه سرویس مدارس هم از جمله مواردی است که می توان در این طرح به آن پرداخت.

آتنا بوالحسنی، در خصوص ماحصل این هم اندیشی اظهار داشت: در نهایت مقرر شد همکاران مربوطه در حوزه  معاونت امور زیر بنایی، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر و سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات گزارشی از وضع موجود و نیازهای شهری تهیه و نهایاتا جهت جلب نظر سرمایه گذار به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی ارائه نمایند، همچنین در ادامه جلسه ای در خصوص مسائل فنی و تعیین مدل سرمایه گذاری با توجه به شرح خدمات مد نظر برگزار شود.

Scroll to Top