رئیس شورای اسلامی شهر اراک: شهرداری ها به سمت رویکردهای نوین کسب درآمد و جذب سرمایه گذار حرکت کنند

رییس شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهرداری ها برای افزایش درآمد باید به سمت رویکرد نوین و جذب سرمایه گذار حرکت کنند.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، پیمان عین القضاتی صبح امروز چهارشنبه چهارم آبانماه ۱۴۰۱ در همایش فرصت های سرمایه گذاری اراک که با حضور سفرای کشورهای کوبا، سنگال، قزاقستان، مجارستان، نیکاراگوئه، اوگاندا، شهردار بعلبک لبنان و مسئولین کشوری، استانی، شهری، سرمایه گذاران بخش خصوصی و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: شورای شهر معتقد است که شهرداری باید در مدیریت به سمت روش ها و کارکردهای مدرن حرکت کند، اما در سال های اخیر بنا بر شرایط موجود قوانینی وضع شده است که باعث شده شهرداری ها برای ایجاد درآمد اقدام به شهر فروشی کنند.
وی با تاکید بر اینکه در رویکرد جدید، شهرهای بزرگ از این روش صرف نظر کردند و به سمت سرمایه گذاری گرایش یافتند، گفت: در دوره جدید شورای شهر اراک نیز شهرداری این کلانشهر به سمت جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی حرکت کرده است.
عین القضاتی تصریح کرد: رویکرد توسعه شهری اراک از کالبدی عمرانی باید به سمت رویکردهای مدرن شهری حرکت کند و در این راستا با دعوت سرمایه گذاران باید پروژه ها را واگذار کنند.
وی با اشاره به اینکه در کشور رقابتی بین دولت و بخش خصوصی را شاهدیم، گفت: دولت باید از نگاه رقابت جویانه با بخش خصوصی عبور کند و سرمایه گذاران باید بتوانند توانمندی و ظرفیت خود را ارائه کنند و دولت باید زمینه مشارکت سرمایه گذار را با بسترسازی مناسب فراهم کند.
رییس شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: پروژه های شهری باید با بسته های ویژه همراه شود تا تمایل سرمایه گذار افزایش یابد، اما همچنان در مدیریت شهری نگاه مناسبی به سرمایه گذار وجود ندارد درحالی که باید سرمایه گذار را به عنوان یک نیروی کارآفرین در نظر بگیریم.
وی با تاکید بر اینکه پارلمان شهری باید مشوق های لازم را ایجاد کند، گفت: ایجاد عدالت شهری یکی از اهداف پارلمان شهری اراک است، این شهر درگیر توسعه نامتوزان است و برای رفع این چالش، توسعه متوازن نیاز است.
عین القضاتی بیان کرد: اراک با سرمایه گذاری در حوزه صنعت شناخته می شود، در حالی که فرصت های بسیاری در محدوده شهری از جمله دره گردو با وسعت ۶۸ هکتار برای سرمایه گذاری وجود دارد و باید این ظرفیت به درستی معرفی شود، همچنین باید به سرمایه گذاری خارجی توجه ویژه داشت و در حوزه شهری نیز پذیرای این سرمایه گذاران هستیم.
وی پیشنهاد داد که سفرای حاضر در همایش برای گردشگری و بازدید از اماکن شهر اراک فرصتی را لحاظ کنند و گفت: قطعا از این بازدید دست خالی باز نمی گردند.
رییس شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: شهر اراک با بودجه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی تحویل شورای ششم شد و در پایان سال گذشته بودجه به ۱۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در حال حاضر به رقمی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. البته رقم ۵ هزار میلیارد تومان مدنظر است، این رقم بلندپروازانه نیست و اگر همتی والا داشته باشیم و بودجه تهاجمی در نظر گرفته شود این رقم حتما محقق می شود.
Scroll to Top